Jak działa windykacja online?

 
 

Problem z terminową płatnością dotyka co roku coraz większą grupę przedsiębiorców. Dochodzenie przeterminowanych należności bywa trudne, czasochłonne, a często kosztowne. Dlatego w trosce o interesy naszych klientów przygotowaliśmy innowacyjne narzędzie, które umożliwi windykację online. Jest to proste, szybkie i tanie (często darmowe) rozwiązanie, które ułatwia samodzielne dochodzenie wierzytelności.

Windykacja online odbywa się za pomocą specjalistycznej platformy e-Recovery. Wystarczy zarejestrować się w serwisie i eksportować do niego dokumenty z których wynika zobowiązanie. Możliwy jest eksport dokumentów bezpośrednio z pliku Excel, a nawet z elektronicznych systemów księgowych lub też pojedyncze, ręczne dodawanie dokumentów. Po wybraniu odpowiedniego, jednego z trzech scenariuszy działania – platforma dostarczy rozwiązania do samodzielnego przeprowadzenia windykacji. System sam wygeneruje szereg dokumentów takich jak informacje, pisma i wezwania do zapłaty skierowane do dłużnika – zostaną one wysłane drogą elektroniczną w wybranych przez użytkownika interwałach czasowych. System posiada wiele przydatnych funkcji jak na przykład generowanie przypomnień o zbliżającym się terminie zapłaty, monitów, harmonogramów ratalnych czy też wniosków egzekucyjnych, które można przesłać zarówno pocztą, jak i drogą elektroniczną. Dzięki temu mogą Państwo odzyskać należności bez wychodzenia z domu, bez ponoszenia opłat a także bez konieczności wynajmowania firmy windykacyjnej.

W niektórych przypadkach windykacja online nie wiąże się z żadnymi kosztami dodatkowymi. Mowa o sytuacjach, gdy wierzyciel i dłużnik prowadzą działalność gospodarczą, wierzytelność ma związek z tą działalnością, wynika z umowy sprzedaży towarów/usług i pochodzi z okresu po 28 kwietnia 2013 roku. W powyższych przypadkach ustawa pozwala na obciążenie dłużnika kosztami działania aplikacji – nasi Klienci odzyskują całe roszczenie bezkosztowo. Jeśli wierzytelność nie spełnia tych kryteriów, aplikacja sugeruje wybór jednego z dwóch scenariuszy płatnych, w tym płatnego tylko w przypadku sukcesu działań tzw. success fee.